Produkt dnia
Bojler Ogrzewanie Gazowe Truma Combi 6 CP Plus Piecyk
Bojler Ogrzewanie Gazowe Truma Combi 6 CP Plus Piecyk
9 999,00 zł 9 800,00 zł 8 129,27 zł 7 967,48 zł
szt.
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Promocje
Klimatyzacja dachowa TELAIR Silent 7400 H z pompą
Klimatyzacja dachowa TELAIR Silent 7400 H z pompą
7 600,00 zł 6 600,00 zł 6 178,86 zł 5 365,85 zł
szt.
Klimatyzacja kempingowa TRUMA Saphir Vario
Klimatyzacja kempingowa TRUMA Saphir Vario
7 990,00 zł 7 700,00 zł 6 495,93 zł 6 260,16 zł
szt.
Bojler Ogrzewanie Gazowe Truma Combi 6 CP Plus Piecyk
Bojler Ogrzewanie Gazowe Truma Combi 6 CP Plus Piecyk
9 999,00 zł 9 800,00 zł 8 129,27 zł 7 967,48 zł
szt.
Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.turismus.pl

 

Sklep internetowy działający pod adresem www.turismus.pl jest platformą prowadzoną przez:

Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Żywiczna 4, 43-155 Bieruń,
NIP 6462875701,  REGON: 243308942.

 

§ 1. DEFINICJE

Przez użyte w niniejszym regulaminie określenia rozumie się:

  1. K.C. - ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2015 r., poz. 4);

  2. KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

  3. KONTO – oznaczona indywidualna nazwą (loginem) i zabezpieczona hasłem przestrzeń udostępniana Użytkownikowi w ramach Sklepu, po dokonaniu Rejestracji na stronie Sklepu, pozwalająca na korzystanie przez Użytkownika z funkcjonalności Sklepu, a w szczególności zawarcie Umowy Sprzedaży;

  4. KOSZYK– usługa udostępniana Użytkownikom, pozwalająca na magazynowanie i zarządzanie wybranymi Towarami w celu późniejszego ich zakupu;

  5. KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca Towary za pośrednictwem Sklepu internetowego poprzez wysłanie wiadomości e-mail lub telefonicznie;

  6. NEWSLETTER - usługa polegająca na dostarczaniu przez Usługodawcę, za wyraźną zgodą Usługobiorcy, bezpłatnych cyklicznych informacji na temat Sklepu, na podany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej;

  7. REGULAMIN – niniejszy regulamin;

  8. REJESTRACJA – proces mający na celu utworzenie przez Użytkownika Konta w Sklepie;

  9. SKLEP – sklep internetowy www.turismus.pl

  10. SPRZEDAWCA - Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja,
    ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń, NIP 6462875701, REGON: 243308942.

 

  1. TOWAR – rzecz oznaczona co do gatunku, która może być przedmiotem sprzedaży, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie;

  2. UMOWA SPRZEDAŻY/UMOWA - Umowa Sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem sklepu internetowego www.turismus.pl;

  3. UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – Umowa zawarta z Konsumentem bez jednoczesnej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie;

  4. USŁUGI ELEKTRONICZNE - usługi systemu teleinformatycznego umożliwiające Usługodawcy oferowanie Usługobiorcom określonych technicznych rozwiązań jak: założenia i prowadzenia Konta w Sklepie, Newsletter czy też zawarcie Umowy Sprzedaży na odległość;

  5. USŁUGODAWCA - Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja,
    ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń, NIP 6462875701, REGON: 243308942.

  6. USŁUGOBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług dostępnych
    w Sklepie;

  7. USTAWA - ustawa z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Dz.U.2014.827);

  8. UŻYTKOWNIK – każdy podmiot korzystający ze Sklepu.

 

§ 2. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. Towar sprzedawany przez Sprzedawcę jest wolny od wad fizycznych i prawnych, oraz został legalnie wprowadzony na rynek polski.

  2. Sprzedawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim przez Użytkowników, Usługobiorców lub Klientów.

  3. Wskazane na stronie Sklepu ceny są podane w złotych polskich i zawierają w sobie należny podatek VAT.

 

§ 3. USŁUGI ELEKTRONICZNE

  1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepuusługi elektroniczne polegające na umożliwieniu złożenia zamówienia poprzez stronę internetową, założenia przez Usługobiorcę i prowadzenia przez Usługodawcę indywidualnego Konta w Sklepie oraz otrzymywania za wyraźną Usługobiorcy zgodą informacji handlowych za pośrednictwem Newsletter.

  2. Umowa o świadczenie usług elektronicznych zawarta jest na czas nieoznaczony.

  3. Świadczenie usług elektronicznych przez Usługodawcę jest bezpłatne.

  4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych w przypadku, gdy Usługobiorca rażąco narusza Regulamin oraz przepisy prawa, a w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym czy też narusza dobra osobiste innych osób. Wypowiedzenie umowy o świadczeniu usług elektronicznych może nastąpić po uprzednim wezwaniu Usługobiorcy do zaprzestania naruszeń.

  5. Usługobiorca może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług elektronicznych składając odpowiednie oświadczenie woli Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@turismus.pllub pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń,

  6. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez Usługodawcę należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: info@turismus.pl lub pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń. Wszelkie reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.

 

§ 4. REJESTRACJA

  1. Rejestracja w Sklepie internetowym jest dobrowolna i bezpłatna, jednakże jest ona niezbędna w celu utworzenia Konta w Sklepie. Rejestracja i założenie Konta nie zobowiązuje do dokonywania jakichkolwiek zakupów w Sklepie.

  2. W celu dokonania Rejestracji w Sklepie Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracji znajdujący się na stronie internetowej Sklepu, podając w nim swój adres e-mail oraz hasło.

  3. Następnie, po wypełnieniu przez Użytkownika wymaganych pól formularza oraz zatwierdzeniu danych, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie przesłana wiadomość z linkiem do strony web potwierdzającej utworzenie Konta. Po wejściu przez Użytkownika na podany w e-mailu adres, Konto zostanie utworzone.

  4. W przypadku gdy dane Użytkownika wymagane podczas procesu rejestracji ulegną zmianie, Użytkownik proszony jest o ich aktualizację.

 

§ 5. ZAMÓWIENIA

  1. Informacje o Towarach prezentowane na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów K.c. Stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.

  2. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu K.c. złożoną Sprzedawcy przez Klienta.

  3. Aby zakupić Towar w Sklepie należy, po uprzedniej Rejestracji, zalogować się na swoim indywidualnym Koncie oraz podać dane teleadresowe (tj. imię, nazwisko, ulica wraz z numerem budynku/lokalu, miasto, kod pocztowy, kraj, numer telefonu oraz opcjonalnie: firma oraz NIP).

  4. Istnieje możliwość dokonania zakupu Towarów w Sklepie bez uprzedniej Rejestracji za pomocą specjalnego formularza zamówienia. Należy wówczas podać dane konieczne do realizacji zamówienia.

  5. Klient może składać zamówienia w Sklepie przez /24/ dwadzieścia cztery godziny na dobę i /7/ siedem dni w tygodniu. Zamówienia realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  6. W celu złożenia zamówienia Klient dodaje do Koszyka Towar, który zamierza kupić. Dodanie Towaru do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Towary mogą być dodawane lub usuwane z Koszyka. Po dodaniu Towaru do Koszyka, Klient wybiera sposób dostawy oraz płatności za Towar. Koszyk automatycznie zsumuje cenę za wybrane Towary, która zostanie podana Klientowi. Dopiero za pomocą przycisku „Zamawiam” Klient składa zamówienie Towaru za podaną w Koszyku cenę.

  7. Przyjęcie zamówienia przez Sprzedawcę następuje poprzez wysłanie na adres e-mail Klienta wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia. Za chwilę zawarcia Umowy uznaje się wysłanie przez Sklep potwierdzenia złożenia zamówienia.

  8. W sytuacji, gdy dane Klienta ulegną zmianie po rozpoczęciu realizacji zamówienia, Klient jest proszony o ich aktualizację i telefoniczne poinformowanie o tym Sprzedawcę. Powyższe nie jest wymagane, jeśli zmiana danych nie wpłynie na przebieg realizacji zamówienia.

  9. Klient może anulować lub zmienić: zamówienie lub wybrany sposób płatności, jednakże tylko przed wysłaniem zamówionych Towarów do Klienta. Aby dokonać zmian w zamówieniu, należy skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej na info@turismus.pl lub telefonicznie pod numerem: + 48 32 328 96 40.

  10. Czas realizacji zamówienia wynosi od /1/ jednego do /3/ trzech dni w przypadku wysłania zamówienia pocztą kurierską Fedex. W przypadku wysłania zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej, czas realizacji zamówienia może wydłużyć się do /14/ czternastu dni od momentu zawarcia Umowy. Z kolei w przypadku Towarów dostępnych na specjalne zamówienie Klienta czas realizacji zamówienia wynosi od /7/ siedmiu do /21/ dwudziestu jeden dni. W razie wątpliwości, Klient może skontaktować się telefonicznie lub mailowo ze Sprzedawcą, który udzieli informacji na temat czasu realizacji zamówienia lub etapu realizacji zamówienia. Dniem wykonania Umowy Sprzedaży jest dzień odbioru przesyłki przez Klienta.

  11. Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że Towar nie jest dostępny, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie /30/ trzydziestu dni od zawarcia Umowy Sprzedaży, zawiadomi o tym Klienta, który podejmie decyzję odnośnie realizacji zamówienia. W przypadku, gdy Sprzedawca nie może spełnić świadczenia o właściwościach indywidualnie zamówionych przez Klienta z powodu przejściowej niemożności jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Klienta spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę.

  12. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość telefonicznego kontaktowania się z Klientem.

 

 

§ 6. PLATNOŚĆ

  1. Klient dokonuje zakupu Towaru według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia. Aktualne ceny oraz wysokości kosztów dostawy przedstawione są na stronie internetowej oraz w Koszyku podczas składania zamówienia.

  2. Sklep przewiduje następujące sposoby płatności: gotówką przy odbiorze Towaru lub przelewem na wskazane konto Sprzedawcy. W momencie składania zamówienia, Klient wybiera sposób płatności.

  3. Sprzedawca wystawia paragon lub na życzenie Klienta fakturę VAT. Paragon lub faktura VAT są dostarczane Klientowi wraz z Towarem.

 

§ 7. DOSTAWA

  1. Zamówiony Towar dostarczany jest w sposób wybrany przez Klienta i na adres przez niego wskazany.

  2. Sklep prowadzi sprzedaż i wysyłkę na terytorium Polski. Dostawa Towaru następuje na adres wskazany przez Klienta za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej Fedex. Po wcześniejszym uzgodnieniu terminu ze Sprzedawcą, możliwy jest odbiór osobisty Towaru w Bieruniu przy ul. Warszawskiej 93. W momencie składania zamówienia Klient wybiera sposób dostawy Towaru.

  3. Koszt dostawy Towaru ponosi Klient.

 

§ 8. GWARANCJA

  1. Gwarancja nie wyłącza możliwości reklamowania produktu z tytułu rękojmi przez Konsumenta.

  2. Towar sprzedany za pośrednictwem Sklepu może być objęty gwarancją producenta.

  3. Czas gwarancji każdego Towaru widnieje w jego opisie na stronie Sklepu. Warunki gwarancji są wskazane na druku gwarancji wystawionej przez gwaranta, dołączonym do Towaru.

 

§ 9. RĘKOJMIA (REKLAMACJE)

  1. Postanowienia § 9 Regulaminu dotyczą wyłącznie Klienta będącego jednocześnie Konsumentem.

  2. Adresem reklamacyjnym jest: BPrzedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń,

  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

  4. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową. Towar jest niezgodny z Umową w szczególności, gdy:

    1. nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,

    2. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,

    3. nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,

    4. została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym.

  5. Na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na Towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent. Jednakże Sprzedawca nie jest odpowiedzialny względem Konsumenta za to, że Towar nie ma właściwości wynikających z publicznych zapewnień, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, jeżeli zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem Umowy Sprzedaży.

  6. Towar ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jego zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.

  7. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa (wada prawna).

  8. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili. Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.

  9. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem /2/ dwóch lat od momentu wydania Towaru Konsumentowi.

  10. W przypadku sprzedaży Towaru używanego Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania Towaru Konsumentowi.

  11. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jednakże bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w punkcie 9 powyżej.

  12. W terminach określonych w ust. 11 powyżej Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady sprzedanego Towaru. Jeżeli Konsument żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.

  13. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Klientowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

  14. Punkt 13 powyżej stosuje się odpowiednio do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.

  15. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedawca wadę podstępnie zataił.

  16. Jeżeli określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie /2/ dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tego Towaru stwierdzone przed upływem tego terminu.

  17. W przypadkach, gdy Towar ma wadę, Konsument ma prawo do:

    1. żądania obniżenia ceny,

    2. odstąpienia od Umowy,

    3. żądania wymiany Towaru na wolny od wad,

    4. żądania usunięcia wady.

  18. Konsument nie może odstąpić od Umowy jeżeli wada jest nieistotna.

  19. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady.

  20. Konsument zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady może żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnej od wad, rodzaj oraz znaczenie stwierdzonej wady, a także niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia roszczenia.

  21. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

  22. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  23. Jeżeli Towar wadliwy został zamontowany, Konsument może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy. Jednakże w przypadku, gdy koszt demontażu i ponownego zamontowania przewyższa cenę sprzedanego Towaru, Konsument jest obowiązany ponieść część kosztów związanych z demontażem i ponownym zamontowaniem, przewyższających cenę sprzedanego Towaru albo może żądać od Sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny sprzedanego Towaru.

  24. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Towar wadliwy na adres Sprzedawcy Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń, a jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Towaru przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić Towar Sprzedawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument jest upoważniony do odesłania Towaru na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy. W celu ułatwienia procesu reklamacyjnego prosimy o dołączenie opisu niezgodności Towaru z Umową oraz dowodu zakupu (np. paragon).

  25. Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Konsumenta niezwłocznie, jednakże nie dłużej niż w ciągu /14/ czternastu dni. Jeżeli Konsument zażądał wymiany Towaru lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

  26. Z zastrzeżeniem punktu 23 powyżej, koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia Towaru, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

  27. Sprzedawca, w przypadku żądania Konsumenta o obniżeniu ceny lub odstąpienia od Umowy Sprzedaży, może wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunąć, pod warunkiem, że nastąpi to niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Jednakże w przypadku, gdy, Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, Sprzedawcy nie przysługuje prawo do wymiany Towaru lub usunięcia wady.

  28. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne Towaru stosuje się odpowiednio punkty 11, 12 i 13 powyżej, z tym, że bieg terminu rozpoczyna się od dnia w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa podmiotu trzeciego – od dnia w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

  29. Jeżeli z powodu wady Towaru Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł Umowę nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia Umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia Towaru czy też zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim odniósł z nich korzyści. Jednakże nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

  30. Punkt 29 powyżej stosuje się odpowiednio w razie dostarczenia Towaru wolnego od wad zamiast wadliwego albo usunięcia wady przez Sprzedawcę.

 

§ 10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Postanowienia § 10 Regulaminu dotyczą wyłącznie Klientów będących jednocześnie Konsumentami.

  2. Konsument, który zawarł Umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w punktach 12 i 14 poniżej.

  3. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w punkcie 2 powyżej, rozpoczyna się:

a) dla Umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która:

i) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części,

ii) polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;

b) dla pozostałych umów - od dnia jej zawarcia.

  1. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  2. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można złożyć Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: info@turismus.pl lub poniższy adres korespondencyjny: BPrzedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń,

  3. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi jego otrzymanie. Potwierdzenie zostanie wysyłane na podany przez Konsumenta adres e-mail.

  4. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą.

  5. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

  6. Z zastrzeżeniem punktu 11 poniżej, Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie /14/ czternastu dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta.

  7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  8. W przypadku, gdy Sprzedawca nie zaproponuje, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia przez Sprzedawcę Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  10. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w u ciągu /14/ czternaście dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

  11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

  12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

  13. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1 Ustawy.

  14. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku Umowy:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  2. w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

  3. w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  4. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

 

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu ograniczyć ani wyłączyć jakichkolwiek praw Konsumentów, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, zastosowanie mają te przepisy.

  2. W przypadku umów zawieranych z Klientami nie będącymi jednocześnie Konsumentami odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.

  3. Zmiana treści Regulaminu może nastąpić po uprzednim poinformowaniu Użytkowników.

  4. Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego wcześniejszymi postanowieniami.

  5. Regulamin jest dostępny w każdym czasie na stronie internetowej Sklepu.

  6. Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.

  7. W przypadku sporu ze Sprzedawcą, Konsument ma możliwość polubownego załatwienia sprawy poprzez zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego.

  8. Konsument za pośrednictwem infolinii 800 007 707 może uzyskać bezpłatną pomoc od Federacji Konsumentów w sprawach dotyczących praw konsumentów.

  9. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

  10. Adresem korespondencyjnym Sprzedawcy jest: Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe Turismus Michał Klaja, ul. Warszawska 93, 43-155 Bieruń,

  11. Wszelkie materiały dostępne na stronie internetowej Sklepu, nazwa Sklepu oraz adres www.turismus.pl stanowią własność Sprzedawcy i podlegają ochronie prawnej. Wykorzystywanie i rozpowszechnianie ich bez zgody Sprzedawcy jest zabronione.

  12. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności Ustawy oraz K.c.

  13. Regulamin obowiązuje z dniem 25.12.2014 r.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl